International Marketing & Sales Basics
Brief description
Outlining a marketing plan and a marketing audit, market research, new product development and branding, product launch and promotion, digital marketing, exhibitions and events, international customer communications.
Mode of delivery
face to face
Type
compulsory
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Powell, Mark: International Negotiations. CUP.2012, Robinson, Nick: Cambridge English for Marketing. 2010 CUP, Blythe, Jim: Essentials of Marketing. Pearson Education Limited. 2016, Richey, Rosemary. Short Course Series- English for Special Purposes-English for Customer Care. Cornelsen. 2013
Planned learning activities and teaching methods
LV-Typ UE: immanente Leistungsbeurteilung: written (vocabulary) quizzes , assessed roleplays, homework, semester assignments, presentations. Punkte: 100 insgesamt, aufgeteilt auf: Mitarbeit, Präsentation, schriftliche und mündliche Leistungsüberprüfungen.
Assessment methods and criteria
LV-Typ UE: immanente Leistungsbeurteilung: quizzes , homework, semester assignments, presentations. Punkte: 100 insgesamt, aufgeteilt auf: Mitarbeit, Präsentation, schriftliche und mündliche Leistungsüberprüfungen.
Prerequisites and co-requisites
aus Modulen M03 und M08
Infos
Degree programme
Technical Sales and Distribution Management (Bachelor)
Cycle
Bachelor
ECTS Credits
2.00
Language of instruction
English
Curriculum
Part-Time
Academic year
2023
Semester
3 WS
Incoming
No
Learning outcome
Nach erfolgreicher Beendigung von International Marketing & Sales Basics können Studierende in Englisch einen Marketing Plan gestalten und präsentieren, Fragen für marktforschende Maßnahmen entwerfen, Umfragedaten interpretieren, eine Markenidentität aufbauen, einen Product Launch samt Promotion vorbereiten und kommunizieren, Ziele einer digitalen Marketingstrategie formulieren und auf Messeständen bzw. -veranstaltungen erfolgreich mit Menschen diverser Backgrounds sprechen.
Course code
0480-18-01-BB-DE-24