Business English
Mode of delivery
face to face
Type
compulsory
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Cotton, David et al.: Market Leader Intermediate THIRD EDITION Course Book. Pearson Longman
Emmerson, Paul: Business Grammar Builder. Intermediate to Upper-Intermediate. Student's Book. 2nd edition. Hueber; Macmillan Publishers
Planned learning activities and teaching methods
Input and practice/groupwork
Assessment methods and criteria
Continuous assessment: Students are assessed on their assignments, presentations, participation and quizzes. Max. point score: 100.
Prerequisites and co-requisites
English B2+
Infos
Degree programme
Technical Sales and Distribution Management (Bachelor)
Cycle
Bachelor
ECTS Credits
3.00
Language of instruction
English
Curriculum
Part-Time
Academic year
2023
Semester
1 WS
Incoming
Yes
Learning outcome
Nach Beendigung von Business English können Studierende folgende kommunikative Situationen in englischer Sprache mündlich und/oder schriftlich meistern: die grundlegende englische Grammatik anzuwenden (tenses active and passive, reported spreech, adverbs and adjectives, gerunds and infinitives, conditionals), Produktpräsentationen in englischer Sprache nach den in der LV vorgestellten und gelernten Kriterien zu gestalten und vor Publikum zu halten, die sprachlichen Strukturen des small talk und einige typische Idioms für verschiedene (kulturelle, kompetitive) Geschäftssituationen anzuwenden, Bewerbungs- bzw. Motivationsschreiben mithilfe der gelernten sprachlichen Tools in Englisch zu verfassen und sich anschließend in einem Vorstellungsgespräch einem potentiellen Arbeitgeber präsentieren . Weiters können die Studierenden graphische Repräsentationen von Umsatz-, Finanz- und anderen Trends anschaulich beschreiben und Zahlen und Daten interpretieren.
Course code
0480-18-01-BB-DE-09