Business English 2

Brief description

  • Gehobenes Fachvokabular
  • Passive, Conditionals, Modals: Present and Future
  • Modals: Past
  • Reported Speech
  • Verbs + infinitive or -ing

Mode of delivery

Präsenzveranstaltung

Type

Pflichtfach

Recommended or required reading and other learning resources/tools

Dubicka, Iwonna and Margaret O’Keeffe. Advanced Market Leader. Business English course book. THIRD edition. Harlow: Pearson, 2011.
Vince, Michael. Language Practice for Advanced. English Grammar and vocabulary. FOURTH edition with key. London: Macmillan, 2014.

Planned learning activities and teaching methods

Blended Learning, Diskussionen, Präsentationen, Gruppenübungen

Assessment methods and criteria

Immanente Leistungsfeststellung (Mitarbeit), schriftliche Haus-übungen, schriftliche Abschlussprüfung.

Prerequisites and co-requisites

Business English 1

Infos

Degree programme

Interactive Media & Games Business

Cycle

Bachelor

ECTS Credits

2.00

Language of instruction

English

Curriculum

Full-Time

Academic year

2024

Semester

2 SS

Incoming

No

Learning outcome

Nach erfolgreichem Abschluss der Lehrveranstaltung sind Studierende in der Lage,

  • die fortgeschrittene englische Grammatik in mündlicher und schriftlicher Sprache richtig anzuwenden
  • mündlich und schriftlich in anspruchsvollen Geschäftssituationen auf Englisch kommunizieren zu können
  • Fachvokabular in den Bereichen Strategie, Online-Business und Projektmanagement aktiv anzuwenden
  • zwischen informeller und formeller Sprache je nach Situation zu unterscheiden und sie proaktiv anzuwenden
  • Verhandlungen unter Verwendung von speziellen Phrasen und diplomatischer Ausdrucksweise auf Englisch zu führen

Course code

0865-19-01-VZ-DE-22