Business English 2
Brief description
- Gehobenes Fachvokabular
- Passive, Conditionals, Modals: Present and Future
- Modals: Past
- Reported Speech
- Verbs + infinitive or -ing
Mode of delivery
Präsenzveranstaltung
Type
Pflichtfach
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Dubicka, Iwonna and Margaret O’Keeffe. Advanced Market Leader. Business English course book. THIRD edition. Harlow: Pearson, 2011.
Vince, Michael. Language Practice for Advanced. English Grammar and vocabulary. FOURTH edition with key. London: Macmillan, 2014.
Planned learning activities and teaching methods
Blended Learning, Diskussionen, Präsentationen, Gruppenübungen
Assessment methods and criteria
Immanente Leistungsfeststellung (Mitarbeit), schriftliche Haus-übungen, schriftliche Abschlussprüfung.
Prerequisites and co-requisites
Business English 1
Infos
Degree programme
Interactive Media & Games Business
Cycle
Bachelor
ECTS Credits
2.00
Language of instruction
English
Curriculum
Full-Time
Academic year
2024
Semester
2 SS
Incoming
No
Learning outcome
Nach erfolgreichem Abschluss der Lehrveranstaltung sind Studierende in der Lage,
- die fortgeschrittene englische Grammatik in mündlicher und schriftlicher Sprache richtig anzuwenden
- mündlich und schriftlich in anspruchsvollen Geschäftssituationen auf Englisch kommunizieren zu können
- Fachvokabular in den Bereichen Strategie, Online-Business und Projektmanagement aktiv anzuwenden
- zwischen informeller und formeller Sprache je nach Situation zu unterscheiden und sie proaktiv anzuwenden
- Verhandlungen unter Verwendung von speziellen Phrasen und diplomatischer Ausdrucksweise auf Englisch zu führen
Course code
0865-19-01-VZ-DE-22