Business English 1
Brief description
• Fachbegriffe und Phrasen in Finanzierungs- und Marketingsituationen • Fachbegriffe und Phrasen in Beratungssituationen • Ethische Formulierungen • Tenses, Emphasis (and word order), Articles • Relative clauses and non-finite clauses • Verbs + prepositions, Prepositions • Linking words and phrases • Punctuation and spelling
Mode of delivery
face to face
Type
compulsory
Recommended or required reading and other learning resources/tools
Dubicka, Iwonna and Margaret O’Keeffe. Advanced Market Leader. Business English Course Book. THIRD edition. Harlow: Pear-son, 2011. Vince, Michael. Language Practice for Advanced. English Grammar and Vocabulary. FOURTH edition with key. London: Macmillan, 2014.
Planned learning activities and teaching methods
Blended Learning, Diskussionen, Präsentationen, Gruppenübungen
Assessment methods and criteria
Immanente Leistungsfeststellung (Mitarbeit), schriftliche Haus-übungen, schriftliche Abschlussprüfung.
Prerequisites and co-requisites
Keine (Englisch Matura Niveau B2)
Infos
Degree programme
Interactive Media & Games Business
Cycle
Bachelor
ECTS Credits
3.00
Language of instruction
English
Curriculum
Full-Time
Academic year
2025
Semester
1 WS
Incoming
No
Learning outcome
Nach erfolgreichem Abschluss der Lehrveranstaltung sind Studierende in der Lage, • die grundlegende englische Grammatik in mündlicher und schriftlicher Sprache richtig anzuwenden, • mündlich und schriftlich in den verschiedensten Geschäftssituationen in englischer Sprache zu kommunizieren, • Fachvokabular in Finanz-, Marketing- und Beratungssituationen aktiv und ethisch reflektiert anzuwenden und als Grundstock darauf aufzubauen, • Präsentationen vor Publikum in englischer Sprache zu halten, • Meetings unter Verwendung von speziellen Phrasen und diplomatischer Ausdrucksweise in englischer Sprache zu führen.
Course code
0865-19-01-VZ-DE-11